LA CITTA’ // THE CITY

@ CAMPSIRAGO RESIDENCY //
22nd April 2015 //
5-11 p.m. //

Premeeting_programme_showcase_it
Premeeting_programme_showcase_en

THE CITY // (horror vacui)

‘IN THE RELATIONS BETWEEN HUMAN VOICE AND LIGHT
THERE IS A WHOLE REALITY THAT IS SELF-SUFFICIENT
AND THAT DOESN’T NEED ANYTHING ELSE TO EXIST.’
(AntoninArtaud )

watch the trailer

from “THE CITY” by Armin Greder, Orecchio Acerbo Editions, 2009
composition ALESSANDRA PASI
sound LUCA DE MARINIS, MAURO MACCARINI
scene MARCO PREATONI
voice FRANZ CASANOVA, ALESSANDRA PASI, DIEGO PLEUTERI

This is a show in a whisper, all inside the audience’s ear.
A show where to listen to a harrowing story, through headphones.
An intimate work, overwhelming like a techno hit.
A nagging childish voice.
The silent scene.
On the stage, a small theatre reminding a puppet theatre.
Light refracts, breaks down, dazzles.
No puppets. No bodies.
Rather icons of bodies.
In the absence , the presence.
In the lifeless objects, the representation of a life.

Horror vacui. Totally filling an existence, a time.
No space for anything else.

Between love and possession, protection and obsession, the relationship between a Mother and a Son.

The story of a mother who tries obsessively to protect her son from the obscure and dangerous City, full of fascinating women and men who may push him away from her forever, who may sever the tie that binds each other.

A story of loneliness and exclusion.

‘THE CITY SEEMED TO ME THE RIGHT METAPHOR TO TELL LIFE,
AND THE CHANCE WE HAVE TO LIVE IT OR TO BE AFRAID OF IT. ‘
                                                                               (ARMIN GREDER )

///

LA CITTA’ // (horror vacui)

‘Nei rapporti tra la voce umana e la luce
c’è tutto un mondo che basta a se stesso
e che non ha bisogno di altro per esistere’ (Antonin Artaud)

guarda il video

da ‘la città’ di Armin Greder, edizioni Orecchio Acerbo 2009
composizione ALESSANDRA PASI
suono LUCA DE MARINIS
scena MARCO PREATONI
voce  FRANZ CASANOVA, ALESSANDRA PASI, DIEGO PLEUTERI

Uno spettacolo sottovoce, tutto dentro all’orecchio dello spettatore.
Una storia struggente, raccontata in cuffia.
Un testo intimo, che travolge come una hit techno.
L’assillo di una voce bambina.
La scena muta.
Sul palco un teatrino alla maniera di quelli di marionette.
La luce rifrange, si scompone, abbacina.
Né marionette né corpi.
Piuttosto icone di corpi.
Nell’assenza, la presenza.
Negli oggetti senza vita, la rappresentazione della vita.

Horror vacui. riempire completamente un’esistenza, un tempo.
Nient’altro.

All’incrocio tra amore e possesso, tra protezione e ossessione, la storia cupa di un rapporto tra Madre e Figlio.

La storia di una Madre che tenta fino all’ossessione di proteggere il Figlio dalla Città oscura e misteriosa, piena di uomi e donne affascinanti che potrebbero portarlo via, lontano da lei.

Una storia di esilio e solitudine.

‘LA CITTA’ MI SEMBRAVA LA GIUSTA METAFORA PER RACCONTARE LA VITA,
E LA 
POSSIBILITA’ CHE ABBIAMO DI VIVERLA O DI AVERNE PAURA.’
                                                                     (ARMIN GREDER )